Just abans de Setmana vam fer una xerrada sobre literatura infantil. Va ser un gran plaer compartir aquella estona que es va fer curta. Vam parlar d’art i de la seva relació amb la passió i amb la recerca del sentit de la vida. També vam destacar el paper de l’adult com figura clau en l’accés al món de l’art i de la literatura i com és d’important compartir l’emoció amb els infants. Vam comentar que explicar i narrar contes crea un vincle afectiu on l’infant  i l’adult poden trobar-se d’una forma especial. No vam oblidar parlar de la diferència entre els contes amb suport visual i els contes orals i com aquests últims tenen una riquesa amagada i transcendent.  I, finalment, vam xerrar molta estona sobre la simbologia i significats que es poden trobar als contes tradicionals. Allà van sorgir diverses propostes interessants que anirem treballant. Les enumerem:

1. Un recull de contes del Congrés-Indians.  Les famílies de l’escola i el personal de l’escola, de forma voluntària, poden aportar algun conte de la seva infantesa que anirem recopilant.
  2. Alguna sessió amb famílies per aprendre, donar idees i explicar contes entre tots i totes.
  3. Fer tertúlies literàries al voltant d’algun autor o algun tema relacionat amb la literatura infantil.

Actualment estem treballant la idea i us farem arribar les propostes.

També us adjuntem un document que vam repartir aquell dia on podreu trobar títols, pàgines web, llibreries i biblioteques recomanades. Hem inclòs una web on podreu trobar rondalles en català de la que vam parlar a la xerrada. Per baixar-lo només heu de clicar les següents paraules:

Xerrada Literatura Infantil i Juvenil.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]