Ja falten molts pocs dies per donar la benvinguda a una nova estació: la Primavera. A les darreres sessions del taller de música hem estat parlant del canvi que aviat viurem a la Taula d’estació de l’ambient de Joc Simbòlic. Vinculant tot de cançons i ritmes adreçades a la Terra, les llavors i les flors que naixeran durant aquesta estació, estem realitzant tot un treball de converses i diàlegs per aprofundir i transmetre als nostres infants el sentit i el significat de la Taula d’estació.

La Taula d’estació és un espai on, a través de diferents materials vinculats amb la natura, es representen les diferents estacions de l’any. Des de l’inici de curs  hem anat construint i elaborant la nostra Taula d’estació , fent partícips a tots els nens i les nenes de l’escola, entenent i adquirint, a poc a poc, la presència necessària per sentir i viure aquest petit espai.

L’origen de la Taula d’estació té les seves arrels en un del pilars fonamentals de la base de la Pedagogia Waldorf: el ritme.

El ritme és l’aspecte que ens arrela a la realitat i a la Terra com a ésser viu, ja que aquesta també té el seu cicle vital amb el seu propi ritme, passant per diferents etapes al llarg del transcurs de tot un any; d’aquesta manera té lloc la Tardor i l’Hivern, moments en que la natura es replega o la Primavera i l’Estiu, moment en que la natura floreix. A través de la Taula d’estació donem l’oportunitat als infants de viure els ritmes estacionals, els quals els donen una “respiració” entre la concentració hivernal i l’expansió estival i, alhora, la seguretat que suscita la repetició any rere any de les mateixes estacions.

A la Taula d’estació, a través de diferents elements de la natura, s’intenta escenificar els diferents paisatges estacionals que ens ofereix la Terra. Alhora disposem també algun ésser elemental, com nanets, fades o follets, els quals ofereixen als infants una imatge de la natura com a ésser viu, tot intensificant la seva imaginació.

Amb aquest article us convidem a totes les famílies a participar d’aquesta activitat i a viure tots plegats la màgia de la Taula d’estació, podent portar elements naturals propis de la Primavera, com per exemple llavors, herbes aromàtiques, pedres, etc…

És important tenir present que l’admiració de la natura requereix  temps, quietud i tranquil·litat per això hem d’acompanyar els nens i les nenes en la col·locació dels diferents elements que vagin portant. Amb aquest acompanyament es transmet la cura i la delicadesa que necessita la Taula d’estació.

Amb el desig de compartir aquest espai tan especial amb totes les famílies, nens i nenes de l’escola i tots el que caminem junts en aquest projecte, us esperem a la Taula d’estació!!!!