Ignorem si sabeu que a l’Atelier tenim una col·lecció d’insectes. El cas és que, en aquesta col·lecció, hi teníem una marieta molt simpàtica que ens ha desaparegut.

Després de buscar-la per l’ambient, amb l’ajuda de les lupes i d’altres estris, hem decidit buscar alguna altra solució, perquè no hi ha manera de trobar-la! Aquestes són les idees que hem tingut:

1. Estar alerta i, mentre juguem, intentar trobar-la ja que pot ser que estigui en una cistella o una caixa entre d’altres objectes (ens ha passat altres vegades).
  2. Explicar la pèrdua a la resta de l’escola.
  3. Buscar-la pel pati i pel jardinet (pels altres ambients ja l’han buscat la Maria i la Isabel i no l’han trobat.
  4. Fer cartells amb dibuixos nostres per demanar la col·laboració de tothom, i penjar-los per l’escola i al carrer.
Així doncs, ens hem posat “manos a la obra” i hem activat totes les solucions. La del cartell ha començat per fer dibuixos del que recordàvem de la marieta. Primer hem pensat  quin color i quina forma tenia aquest animal. “Vermella amb puntets negres” han dit alguns.

A la tarda hem començat a fer els dibuixos de la marieta, però ha sorgit un problema: no sabíem quantes potes tenia!

Davant del dubte, hem decidit anar a consultar l’ordinador i un grup d’infants ha anat a buscar imatges de marietes a l’ordinador per esbrinar quantes potes tenen. Així ha estat com hem sabut que les marietes tenen sis potes!

Amb aquestes dades hem tornat a l’Atelier i hem confirmat a la resta de companys i companyes el que hem descobert… i ens hem posat a dibuixar!

Alguns infants han decidit afegir text als seus dibuixos i han posat el seu nom o algun text que venia a dir alguna cosa com: “Si trobeu la nostra marieta, si us plau, torneu-la a l’Atelier. Moltes gràcies!”

Molts infants s’han animat a fer dibuixos i n’hem recopilat una bona col·lecció. Ara només falta fer el cartell!