“…calen ambients relaxats, rics en elements que permetin dedicar-se amb felicitat al coneixement autònom. Només quan les activitats corporals es relacionen amb les mentals el desenvolupament humà és verdader”. Rebeca Wild
A l’ambient d’Alexandria, unes bales i unes fustes amb forats són la base, l’estímul, l’element ric i preparat per desplegar una sèrie il·limitada de construccions de traçats i circuits que permeten als infants experimentar accions que provoquen desplaçaments. I on les activitats corporals es relacionen amb les mentals.
El Cugolino els ofereix oportunitats infinites de creacions diverses que porten al darrera tot un procés de reflexió sobre el que volen fer, sobre el que passa amb la trajectòria de la bala i sobre com redissenyar, reestructurar o fer cada vegada més complexa la idea inicial de la qual partien.
” Per construir és necessari experimentar la reflexió amb l’acció”. Antoni Gaudí
Una acció que sovint, gràcies a la curiositat i a les ganes d’experimentar, provar i comprovar resultats, fa que una construcció incial poc a poc vagi esdevenint un projecte arquitectònic i estratègic.
Accions i processos que porten implícit fer anticipacions sobre la trajectòria de la bala.
Fer reflexions sobre el disseny i la col·locació del material, pensant distàncies, alçades…
I on el infants observen els desplaçaments de cossos en plans més o menys inclinats per anar descobrint conceptes de trajectòries, velocitat, gravetat, energia del moviment…
La velocitat i la relació amb la inclinació
La gravetat en extrem
La interconnexió de circuits
El disseny de circuits amagats que desperten hipotèsis sobre per on sortirà la bala.
Accions que es van trobant amb nous elements, el cugolino Pop, per tal de provocar nous reptes, descobertes i fer sorgir noves idees.
Tot plegat un recorregut d’exploracions i descobertes de camins que els porten a les portes de la creativitat i la imaginació. Creant un ambient de joc i de relació que esdevé un espai d’idees, estratègies i accions.
CUGOLINEM?[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Es brutal aquest joc, des de l’any passat, s’ha convertit en el prefert del meu fill (més encara que els cotxes del Rayo McQuin! (cosa que no es moc de pav!)
Un post espectacular!!
Jo vull cugolinar!!!!
Qué buen post, Gemma, felicitaciones!
És fantàstic poder gaudir d’aquestes meravelloses imatges, acompanyades d’aquests entenedors apunts on deixen entreveure el gran ventall de possibilitats que el cugolino conté. M’ha agradat això que dius de “camins que porten a les portes de la creativitat i la imaginació” perquè és per mitjà d’aquests camins que el nen/a construeix les seves estratègies d’aprenentatge.Amb paraules de Jean Piaget que deien :” És amb els nens amb qui tenim la millor oportunitat d’estudiar el desenvolupament del coneixement lògic, el coneixement matemàtic, el coneixement físic i així successivament “m’acomiado cugolinant també com a la resta.;))
Quan quedem per cugolinar? M’apunto sense pensar-m’ho.
Quina flipada de joc, junt amb el Trigonos són dels meus preferits.
A veure si em puc fer passar per nen un dia i me cuelo!!
Molt xulo Gemma!! A P3 també volem un cugolinoo!! ^ _*
El nostre fill gaudeix moltisim amb el Cugolino.Volem probar els gransssssss. : )
M’agrada molt jugar-hi, i el moment més especial deixar anar la canica, es fa el silenci i clic, clac, clic clac.
Per quan una mega cugolinada?